Ingen ung ska behöva känna sig misslyckad

Helena Dalered från Länsförsäkringar Stockholm.
Helena Dalered från Länsförsäkringar Stockholm.
Putsade fasader, skeva ideal och lyckliga, obekymrade bilder i flödena är en stor anledning till att många unga mår dåligt.

1 av 5 ungdomar, i åldrarna 14-17, får sämre självförtroende av sociala medier. En tredjedel av tjejerna upplever att de känner sig misslyckade när de jämför sina sociala medieflöden med andras.

Det visar en rikstäckande undersökning som Länsförsäkringar gjort. Putsade fasader, skeva ideal och lyckliga, obekymrade bilder i flödena är en stor anledning till att många unga mår dåligt. Denna studie låg till grund för #MissLyckad, ett av många initiativ som är en del av Länsförsäkringars förebyggande sociala hållbarhetsarbete för unga och vars material idag hjälper lärare och föräldrar att prata om ämnet och stärka ungdomars självkänsla.

Sedan 2014 har vi, genom vårt partnerskap med Fryshuset, även engagerat oss för att unga ska få möjlighet att, genom sina passioner, förändra världen. Att öka inkluderingen av unga, och unga som upplever sig stå utanför samhället är en av Stockholms läns allra viktigaste trygghets- och hållbarhetsfrågor. Kanske den viktigaste. Därför är vi stolta över att ge ungdomar chansen att få vara med och bidra med egna idéer och tankar kring trygghet. Något som bygger värde för de unga och för samhället i stort. 

Som kundägt företag i Stockholm är det extra viktigt för oss att vara ett ansvarsfullt och schysst företag, där vi visar respekt för våra medmänniskor, för klimatet och miljön och för det samhälle vi verkar i. Därför stödjer och samarbetar vi aktivt med organisationer, idrottsrörelser och näringsliv.

Genom att erbjuda försäkringar hjälper vi till att skapa individuell trygghet, men vi vill även minska riskerna där människor lever, arbetar och är aktiva. Därför har vi ett starkt engagemang i det lokala samhällets utveckling och tillväxt. Det är en viktig del av vårt jobb att skapa ett tryggare och mer socialt hållbart Stockholm.

Helena Dalered
Länsförsäkringar Stockholm

Fler tips och rekommendationer från oss på Länsförsäkringar Stockholm hittar du här.

Denna artikel är en annons med innehåll från Länsförsäkringar Stockholm och ej en artikel av Lokaltidningen Mitt i Stockholm.