Låt inte rädslan för olyckor hindra dig!

Lars Dahl på Länsförsäkringar Stockholm ger tips om hur du skyddar dig mot skador.
Lars Dahl på Länsförsäkringar Stockholm ger tips om hur du skyddar dig mot skador.
Att jobba förebyggande är en av hörnstenarna på Länsförsäkringar Stockholm. Vi delar därför gärna med oss av våra bästa tips om hur du tryggar dig och din familj, ditt boende och dina saker.
Idag pratar vi om att förebygga skador vid träning och att det kan vara bra att se över sitt skydd om olyckan ändå skulle vara framme.

Visst känns det ändå lite skönt att komma tillbaka till rutiner efter sommarens förhoppningsvis lugnare dagar? Kanske har du hållit igång din träning hela sommaren eller är det dags att börja om på ny kula? Hur som helst är det viktigt att du startar lugnt om du har haft ett längre uppehåll i din träning.

Genom att lägga 15 minuter av träningen på uppvärmning och rörlighetsövningar kan du minska risken för skador och du får bättre förutsättningar för en hållbar träning.

Om olyckan ändå skulle vara framme är det bra att ha en olycksfallsförsäkring som täcker både sjukdom och olycksfall. En vanlig missuppfattning är att olycksfallsförsäkringen ingår i hemförsäkringen, men så är oftast inte fallet.

Om en olycka under träning leder till bestående skador kan en olycksfallsförsäkring ge ersättning. Den kan även ge ersättning för olika kostnader i samband med olyckan.

Några exempel på vad olycksfallsförsäkringen ger ersättning för:

  • Tandskadekostnader
  • Merkostnader för exempelvis kläder och
    glasögon
  • Vanprydande ärr
  • Kostnad för läkarbesök

Lars Dahl
Länsförsäkringar Stockholm

Fler tips och rekommendationer från oss på Länsförsäkringar Stockholm hittar du här!

Denna artikel är en annons med innehåll från Länsförsäkringar Stockholm och ej en artikel av Lokaltidningen Mitt i Stockholm.