Problemen med kommunens e-tjänster åtgärdade

Driftstörning Tyresö
Tyresö kommuns e-post och e-tjänster har drabbats av driftstörningar.
Nu fungerar kommunens e-tjänster och e-post efter den tidigare driftstörningen. Men du som har använt e-tjänster eller skickat e-post från och med torsdag 16 januari till och med måndag 20 januari kan behöva skicka om. Läs mer här nedanför om vad du behöver göra.

Driftstörningen som påverkade kommunens e-postsystem, e-tjänster och ärendehanteringssystem inträffade torsdagen den 16 januari kl 08.00. Problemen var åtgärdade måndagen den 20 januari 16.00.

E-post

Du som skickade e-post till kommunen under driftstörningen och inte har fått svar, behöver skicka om ditt e-postmeddelande.

E-tjänster

Du som har använt kommunens e-tjänster under driftstörningen och inte har fått ett ärendenummer som svar, kan ringa Servicecenter för att säkerställa att ärendet kommit fram.
Om du har fått ett ärendenummer behöver du inte göra något.

Vi beklagar det som har inträffat, och det extra besvär som det skapar för våra medborgare.

Har du frågor, ring till Servicecenter på telefon 08-578 291 00.

Denna artikel är en annons med innehåll från Tyresö Kommun och ej en artikel av Lokaltidningen Mitt i Stockholm.