(rubrik saknas)

SVAR på insändaren ”Servicen försämras” den 5 mars.

Vi förstår och delar din frustration över dagens situation, då uttagsautomaten ”Minuten” har stängts i Kungsängens centrum.

Sparbanken har sålt automaten i Kungsängen till Bankomat AB, som vi äger tillsammans med Danske Bank, Nordea, Handelsbanken, SEB och Swedbank.

Bankomat AB tar nu över driften av automaterna. Automaterna uppgraderas så att alla Sparbankskunder får samma service oavsett var de är i Sverige. Dessutom ska Bankomat AB se till att antalet och framför allt spridningen av automater blir kundvänlig. I slutändan ska alla kunder få bättre service än förut.

Den positiva förändringen har dock inte fungerat klanderfritt i Kungsängen. Automaten vid Nordea – som du hänvisar till – är ännu inte uppgraderad och ”vår gamla” automat är borttagen.

Vi har gjort påstötningar för att skynda på uppgraderingen, beskedet i skrivande stund är att den uppgraderas i början av april. Efter detta ska alla Sparbankens kunder att kunna få kontoutdrag, byta pinkod med mera. Under tiden förstärker vi vår bemanning av bankkassorna i Kungsängen.

Vi är hemskt ledsna för att denna situation uppstått och ber om ert överseende.

Jan Haeger kontorschef, Kungsängen