ANNONS

(rubrik saknas)

ANNONS

Vi är allt fler som fösöker ta oss in till våra arbeten med Roslagsbanan och därigenom bidra till vår norrortskommun med några skattekronor. För detta betalar vi en numera ganska hög månads­avgift till SL, 790 kr.

Sedan Arriva tog över driften av Roslagsbanan krävs förutom betald biljett att man är i god fysisk form och utrustad med vassa armbågar. Annars blir resan till jobbet näst intill omöjlig vid alltför många tillfällen.

Häromdagen innebar pendlandet ståplats à la sardinburk i båda riktningarna. Vagnbristen slår till så gott som dagligen. Äldre, lite krassliga eller mammor med små barn göre sig icke besvär. Att stå intryckt i en packad vagn och parera kurvor och inbromsningar klarar man inte under de omständigheterna.

Många gånger får de som vill kliva på vid de sista stationerna innan Östra stå kvar i mörker och kyla. Trots betald biljett.

Stämmer det, Arriva, att ni för att klara upphandlingen av Roslagsbanan, inte tog med reservdelslagret i priset? Är det därför vi har detta fullständiga kaos?

Helen

ANNONS
Mitt i:s nyhetsbrev

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev!

Få de bästa lokala nyheterna från Mitt i Stockholm direkt i din inkorg.

Här kan du anmäla dig till fler nyhetsbrev.

Något gick fel. Vänligen prova igen!

Tack! Vi har skickat en bekräftelse till din inkorg.