(rubrik saknas)

Vi hyresgäster hos Järfällabostäder verkar ha blivit drabbade av ett smaklöst ”practical joke”. Vår tv-leverantör Comhem har blivit uppsagda.

Enligt Järfällabostäder blev vi informerade redan i februari. Men vad sa det oss då? Först i oktober, november fick vi veta alternativ och kostnader. Nya boxar måste beställas, nya sladdar köpas och dras kors och tvärs.

I mitten av december började olika leveranser att anlända. Efter nyår har fortfarande inte allt kommit. De flesta har nog en del annat att tänka på under jul och nyår än nya tv-leverantörer. För oss som dessutom vistades på annan ort under december har ett fullkomligt kaos utbrutit.

Den 9 januari 2013 stängdes Comhem av. På sex arbetsdagar anser Järfällabostäder att vi själva ska hinna installera nya boxar och sladdar och att allt ska fungera. Vi som varit med förr vet att verkligheten ser annorlunda ut. Det kan ta en halv dag att bara sitta i telefonkö för att få tag i olika personer. Är man dessutom tekniskt okunnig är det katastrof.

Vi betraktar detta som en riktig praktskandal.Mångårig hyresgäst