(rubrik saknas)

Svar på insändaren ”35-timmars förskola ger pedagorna tid” den 31 januari:

Var tvungen att läsa insändaren flera gånger. Detta stämmer inte med den verklighet där jag har mina barn och även där mina vänner har sina barn (Norra Botkyrka).

35 timmars förskola innebär större barngrupper, lägre personaltäthet och mindre tid att jobba språkutvecklande. Personalen är stressad och utsliten. Det enda de är intresserade av är när våra barn ska gå hem och om de är lediga.

Sedan undrar jag vad Ebba Östlin menar med språkutvecklande, syftar hon på Norra Botkyrka också?

Vad jag ser och hör så saknar många (inte alla men rätt många) pedagoger som arbetar med våra barn språklig kompetens.

Jag undrar vilka förskolor hon pratar om. Det är inte de förskolor som mina och mina vänners barn går i. ”35 timmars förskola ger pedagoger mer tid.” Tid åt vad – stresstid för barn och pedagoger?

Förvånad