Aleris Tyresöhälsan är bra

Med förvåning har jag läst diverse insändare med klagomål på Aleris vårdcentral Tyresöhälsan. Jag har anlitat dem som patient ett antal gånger och alltid blivit snabbt, effektivt och vänligt omhändertagen. Att man måste beställa tid per telefon har inte varit något problem. Punktligt har man blivit uppringd. Senast i dag ringde jag på grund av ett elakt sår och inom en timme blev jag behandlad. 2012 hade jag diagnos bröstcancer. På SÖS trodde de att Aleris Tyresöhälsan hade drop-in och sade – en knapp vecka före operation – att jag skulle ta diverse mediciner och så vidare. Jag gick förbi vårdcentralen och berättade hur det låg till. Inga problem – tid hos syster och läkare ordnades. Kan man önska sig bättre?

I Tyskland satt jag på sjukhus en gång med bruten fot i 1 1,5 timmar innan någon kom trots att det inte var någon annan patient i sikte. Sluta gnälla!

Heidi Ihrén