Dålig service med lunchstängd bank

Häromdagen skulle jag gå på banken, låna en kunddator och göra en överföring mellan mina konton. Jag tänkte använda en del av min lunch till det. Men tji fick jag. Dörren var låst och när jag läste om öppettiderna stod det ”lunchstängt 12-13”. Har väl aldrig hört talas om att en bank har lunchstängt. Är det meningen att vi som kunder ska ta ledigt från jobbet för att sköta bankärenden? Förr sa man alltid: Vad gör de på banken efter 3? Men lunchen – behöver alla gå samtidigt? Banken ligger i Tyresö och har nyligen gjort sig av med alla kassatjänster så kontanter in/ut är det inte tal om annat än via bankomaten utanför. Eftersom jag inte tidigare använt mig av datatjänsten var jag i behov av hjälp. Jag var tvungen att åka in till stan där jag gick på en bank där personalen inte åt lunch samtidigt. Jag fick använda deras kunddator men annan information kunde de bara lämna om man hade en tidsbeställning. Nu fick jag ändå hjälp av en snäll tjänsteman som förmodligen tyckte jag såg ganska desperat ut. Tack, tack! Nog känner man ett kraftigt krav på att man ska använda sin egen dator för ekonomiska transaktioner, men jag protesterar kraftigt. Varför ska jag göra en del av bankens jobb. Jag vill inte att mina affärer skall svischa runt ute i rymden där vilken ”pirat” som helst kan hacka sig in. Tänk om Ica och Konsum kommer på samma idè. Personalen där kanske också vill gå och luncha tillsammans!!