Färdtjänst är ett servicejobb

svar Kommentar till insändare med rubriken: ”Vänta ute trots regn tyckte färdtjänsten” den 18 juni:

Blev väldigt upprörd då jag läste denna insändare. Eftersom jag själv har varit taxichaufför i tretton år, och kört mycket färdtjänst, vet jag att man inte behandlar kunder på detta sätt. Det jag fick lära mig var att ringa och meddela om försening, att ringa och meddela att bilen stod utanför om kunden inte kom ut i tid, att vara kunden behjälplig och att vara artig och trevlig – det är trots allt ett servicejobb, även om en del chaufförer anser att det bara är ett jobb för att tjäna pengar.

Jag råder Jessica och hennes mamma att begära kvitto, om något liknande händer igen, och i så fall kontakta taxibolaget direkt och klaga. Men jag hoppas naturligtvis att det inte händer något liknande igen.

Tyvärr är det väl också så att inte alla telefonister inom färdtjänsten är lika serviceminded.

Elisabeth, fd taxichaufför