Välj ditt område

Försämrad färdtjänst

Eftersom jag är fysiskt handikappad har jag rätt till färdtjänsttaxi. Tyvärr har det blivit försämringar vad gäller utförarna av dessa tjänster. Chaufförerna har väldigt olika kvalitet och några av dem har tyvärr satt i system att lura sina kunder, jag ska ge två exempel:

De kör längre sträcka än nödvändigt. De skyller då på att GPS:en visar så och att de har rätt att åka en kilometer fel per mil.

Chauffören vill ha betalt för tjänster, till exempel när man har en medföljare i taxin. De kronorna ska komma på min räkning senare och om jag betalar chauffören direkt betalar jag två gånger.

Det finns också händelser som inte påverkar ekonomin. Chauffören talar i mobilen hela resan eller har hög musik på radion.

Eftersom två bolag nästan har monopol efter upphandlingen är vi i deras händer och kan inte välja varken bolag eller chaufför. Jag anmäler de som försöker lura mig på pengar hoppas att du gör likadant så att vi kanske kan bli av med de värsta.

Färdtjänstkunden

Din bästa Stockholmsguide

Fler nyheter från Hela Stockholm

Nyheter

Kartellen-grundare erkänner Arlandarånet

Morgonkollen

Bostadspriserna upp rejält första halvåret

Nyheter

Här ökade bopriset med 40 procent – på ett år

Nyheter

Amrita fick rasistisk lapp i brevlådan

Sjukvård

Hundratals marscherar mot BB-kaoset

Trafik

Långa köer på E4/E20 södergående i Hallunda