ANNONS

Ingen information från SL vid tågstopp

ANNONS

Den 19 aug åkte jag tåg från Nynäshamn till Stockholm. Det var stopp i Segersäng på grund av nedfallet träd. Efter en stund backade vi tillbaka till Ösmo där ersättningsbussar skulle ta resenärerna vidare till Västerhaninge för byte till tåg.

Vi väntade cirka en timme innan en buss kom som tog ett antal resenärer, medan halva styrkan inte fick plats. Ytterligare väntan på en buss till som aldrig kom. Många tröttnade på den långa väntan och tog taxi. Vi var ett litet gäng som stod kvar, frustrerade av att inget hände, ingen information och ingen att fråga. Jag ringde SL:s kundtjänst som visste om problemet men upplyste mig om att inga ersättningsbussar var beställda! Hur fungerar den interna kommunikationen kan man undra. Slutligen gick vi till tågstationen och efter lång väntan började trafiken fungera igen. Resan tar normalt en timme men nu var jag hemma efter 3,5 timmar, trött och uppgiven.

Jag förstår att olyckliga händelser kan inträffa men accepterar inte att man inte kan få information och hjälp att komma vidare. Skäms SL!

Wenche