”Tänk på oss som åker!”

Arkivbild på pendeltåg.
Arkivbild på pendeltåg.
Måttet börjar bli rågat vad gäller ersättningsbussarna för pendeltågen, menar insändarskribenten.

Vi som bor utmed ­pendeltågslinjen 35 har länge stått ut med arbeten med Citybanan och Mälarbanan. ­Arbeten som har pågått samtidigt som vi har semester på sommaren. Alla semester­dagar har inte varit soliga strand­dagar, ibland har man velat åka till stan och göra saker. Det har varit svårt. Det har inte varit lätt att bara ta ­pendeln från Kungsängen in till stan.

Måttet börjar bli rågat. Hur ska vi kompenseras för att det har varit svårt? ­Lösningar med ersättnings­bussar har varit dåliga och ­informationen brist­fällig. Ofta rent ­kaotiska med massor av frustration. Detta är ­occeptabelt! Hur länge ska detta ­hålla på? Kunde man inte löst detta på ett ­resenärsvänligt sätt? Var finns ­kundservicetänket?

Trött