”Sonens keps försvann – SL borde gjort mer”

Insändarskribenten är besviken på SL.
Insändarskribenten är besviken på SL.
Insändarskribenten "Förgrymmad och besviken mamma" är besviken på SL sedan sonens keps försvunnit.

12-åringen åkte till simhallen med skolan förrförra onsdagen.

Förvirrad som han är glömde han sin nya vita keps på bussen.

Han fick rådet att vänta tio dagar och sedan kontakta hittegodsavdelningen

Förgrymmad och besviken mamma

Vare sig Arriva eller SL var intresserade av att hjälpa honom att via trafikledningen få kontakt med chauffören när han, strax efter att han klivit av, kom på att han glömt den, för att se om chauffören kunde ta hand om den.

Han fick rådet att vänta tio dagar och sedan kontakta hittegodsavdelningen.

Så ”tack” till både SL och Arriva för er enastående undermåliga kundservice

Förgrymmad och besviken mamma

En hjälpsam resenär gick ut till en hållplats för att be om hjälp via en annan chaufför, men det hade gått så lång tid att kepsen var borta.

Så ”tack” till både SL och Arriva för er enastående undermåliga kundservice. Hade han fått kontakt direkt hade han sannolikt fått kepsen tillbaka.

Och ”grattis” till dig som tog kepsen. Sonen hade själv jobbat och samlat ihop de 500 kronor som den kostade.

Förgrymmad och besviken mamma