Min lokala hjälte

Kundflykt eller tvärtom?

Att många butiker i Vällingby centrum har flyttat/lagt ner, vet väl de flesta. Kanske hopplösheten har spritt sig till de som står bakom disken i en del butiker? Kundservicen haltar här och där.

Här ett exempel: Köpte några batterier i en affär i Vällingby centrum. Det visade sig dock att batterierna inte passade. Efter kontroll med skjutmått kunde jag konstatera att de var för långa! Ett ovanligt tillverkningsfel alltså.

I butiken blev beskedet att ”batterier byter vi inte”, vilket man generellt sett kan ha förståelse för. I detta fall var det inte fråga om batteriets kapacitet utan ett fysiskt tillverkningsfel. Jag kunde även visa för biträdet att de inte gick att montera i min GPS.

Allt hade kunnat skötas smidigt av butiken, felet var ju uppenbart och kostnaden minimal. Till slut förklarade man ”för den här gången då”. Jag fick mina kronor tillbaka och gick till en annan butik. På min fråga om jag kunde byta batterierna om de inte passade var svaret ”självklart”.

Den förstnämnda butiken har förlorat mig som kund och den andra fått en ny.

Christer