ANNONS

Riktigt dåligt betalsystem

ANNONS

Var och handlade i vår butik. Då varorna betalades blev det något fel i kassan så vi var tvungna att göra om proceduren med vårt betalkort. Då vi kom hem upptäckte vi att summan som vi handlat för blev dragen två gånger från kontot.

Vi kontaktade butiken som bara sa att vi skulle vänta i fem bankdagar på att detta troligtvis skulle rättas till. Men summan är redan dragen från saldot.

Det betyder att vi har motsvarande det beloppet mindre att röra oss med under förhoppningsvis endast fem bankdagar.

Får det verkligen vara på detta vis? Märk väl att felet var butikens kassa och inget annat.

Butiken svarar att de inte kan göra något trots att kvitto finns med en klar tydlighet på att summan överensstämmer med det som finns draget på kontot. Det måste finnas ett sätt att hantera detta med butiken direkt utan att behöva vänta i fem bankdagar.

Observera att vi har råkat ut för liknande tidigare. Uselt i dessa dagar tycker vi som kunder.

Besviken kund