Ska dator behövas?

Min fru badar ofta med mitt barnbarn i Sundbybergs simhall och brukar då ringa dit för att höra om badet är öppet och ifall det är babysim den aktuella dagen, eftersom barnbassängen då öppnar för allmänheten klockan 12.00.

Den sista veckan ringde frun först på onsdagen för att fråga hur det låg till med babysimmet fredagen den 23 maj, fick då till svar av personen i kassan att man inte visste så noga, men att hon skulle ringa på fredag morgon för säkert besked. Det gjorde hon, men fick även då svar att ”han inte fått någon information om detta”. Hon frågade då vederbörande om han kunde ta reda på det, men nej, det gick inte. Hon gick i alla fall med barnbarnet, kom klockan 11.00 och babysimmet pågick då för fullt.

Jag påtalade att det var konstigt att jag inte kunnat få reda på det per telefon men fick som svar ”att det stod på hemsidan”, vilket upprepades som ett mantra.

Hon hade inte varit hjälpt av det eftersom vår dator krånglade vid tillfället. Jag tycker väl också att om det står på hemsidan bör väl även personalen i kassan känna till det. Lite servicekänsla kanske man skulle kunna räkna med även om det är kommunalt.

En stambadgäst