Varför blir jag blir ifrågasatt som patient?

Flera gånger har jag läst insändare om bedrövligt mottagande hos Närakuten i Haninge Centrum. Vill bekräfta att varje gång jag ringer dit så är jag ifrågasatt. Personalen i telefonslussen hänvisar till apotek, vårdcentralen, SÖS eller andra medel. Det är omöjligt att få tid på grund av tidsbrist. De få gångerna jag behövt träffa en doktor har jag känt ett obehag att inte kunna förklara mina hälsoproblem och därmed kunnat bli avvisad. Men när jag till slut fått komma så har det varit tomt i väntrummet. Hur kan en person i telefonslussen avgöra hur jag mår? Hur envis ska jag vara för att de ska ta mig på allvar? Vad är det för syfte med närakuten ? Att få tid hos en läkare på vårdscentralen i Haninge är inte enkelt, det kan ta cirka två veckor. Vad hände med läkarvården i Haninge? Är det förbjudet att ta emot sjuka på närakuten i Haninge ?