ANNONS

”Alla kunder har rätt till kompensation”

Johan Sundberg är VD för Open Infra
Johan Sundberg är VD för Open Infra.
Open Infras VD ber om ursäkt för långa kötider och hoppas att alla snart ska ha sitt fiber tillbaka.
ANNONS

Johan Sundberg är grundare och VD för Open Infra. Det bolag som står för fiberkabeln till hushållen i Täby Kyrkby, där många varit utan sitt fiber sedan det slocknade på Lucia.

Han menar att avbrottet beror på ombyggnationen av Jarlabankes väg och var nödvändigt.

Men nu har de varit utan sitt fiber sen Lucia. Är det rimligt?

– Nej, det är det inte.

irritationen över att det varit svårt att komma i kontakt med företaget, som flera gett uttryck för till Mitt i, förklarar han med långa kötider till kundtjänst.

– Telefontider till Kundtjänst snittar på 5 minuter, men det har varit tillfällen senaste månaden med hög belastning och väntetider på upp emot 25-30 minuter, tyvärr.

Kan kunderna förvänta sig någon kompensation för det här?

– Alla kunder har rätt till kompensation och den utbetalas av deras tjänsteleverantör för internet och TV.

När kommer alla ha sitt fiber tillbaka?

ANNONS

– Vi gör allt vi kan för att få igång de sista hushållen.

ANNONS