Arriva slår nöjd-kund-rekord

Arriva har aldrig haft så nöjda tågresenärer som i maj.
Arriva har aldrig haft så nöjda tågresenärer som i maj.
Aldrig någonsin då Arriva skött Roslagsbanan har resenärerna varit så nöjda som nu. Det slår företaget fast
efter en färsk mätning. Enligt den var 89 procent nöjda med tågtrafiken under maj månad.

– Förklaringen ligger i den höga tillförlitligheten. Vi levererar den planerade trafiken och dessutom har vi blivit mycket punktligare, säger Haris Habul, direktör för Arrivas division tåg, i ett pressmeddelande.

Ersättningsbussar inte med i undersökningen

Undersökningen Nöjd Kund Index görs av ett oberoende företag på uppdrag av SL. Resultatet baseras på intervjuer med 3 500 resenärer och mäter allt från bemötande, information, till städning och tidtabeller på slumpvis utvalda stationer och linjer.

Undersökningen görs enbart på tågen och inte på ersättningsbussarna.