Efter Black Friday – Postnord ber nu om hjälp

Coop i Västberga har fått använda ett ytterligare rum som lager för att få plats.
Coop i Västberga har fått använda ett ytterligare rum som lager för att få plats.
Postnord uppmanar nu alla som nätshoppat på Black Friday att hämta ut sina paket så fort som möjligt. Postombuden har överfullt i sina lager och de nya paketen som körs ut får inte plats.
– Det här är första dagen jag jobbar efter Black Friday och det är kaos, säger Oskar Holmberg, butiksbiträde på Coop i Västberga.

Under Black Friday näthandlade man som aldrig förr, vilket har resulterat i att postombudens hyllor har blivit överfulla, de nya paketen som körs ut får inte plats. Nu vädjar PostNord om hjälp skriver SVT.

”PostNord ber nu alla som e-handlat att underlätta för ombuden genom att så snabbt som möjligt hämta paket som har aviserats.”, skriver Postnord på sin hemsida.

– Det är fullt i alla fordon, i alla terminaler, i alla paketburar, i alla maskiner, på alla ombudens hyllor. Det går inte att hitta några extra fordon utöver dem vi redan förstärkt med. Under denna vecka kan därför många konsumenter få vänta en eller ett par dagar extra på sina försändelser, säger PostNord Sveriges VD Anders Holm i ett pressmeddelande.

Ett postombud som märkt av detta är Stora Coop i Västberga. Där får man inte plats med alla paket i postlagret utan måste använda ännu ett rum för de överflödiga paketen.

– Vi får inte plats med paketen i det normala lagret, nu måste vi gå en extra sträcka för att hämta paket i ett annat rum. Det här är första dagen jag jobbar efter Black Friday och det är kaos, säger Oskar Holmberg, butiksbiträde.