Nu har julen kommit till Nordiska Kompaniet och temat för årets julskyltning är "The House of Christmas Secrets".
I de sex skyltfönstren visas klassiska miljöer från NK i miniatyr, där besökare får följa en julklapps resa genom varuhuset.
– Julen på NK är en av årets mest magiska perioder. Vi vill skapa en minnesvärd upplevelse där våra besökare får känna julens spänning och glädje. Årets tema bygger vidare på vårt arv och skapar en plats där traditioner och överraskningar möts, säger Karin Wickberg, marknadschef på NK.
En julgran utöver det vanliga
Inne i Ljusgården på NK står årets pampiga julgran, designad av Chanel.
Granen väger imponerande 1 500 kilo och är dekorerad med detaljer inspirerade av Chanel N°5 och märkets välkända logotyp i toppen.
Årets julgran är designad av Chanel.
Pressbild
Med tre kilometer grangirland och fem kilometer ljusslingor lyser granen upp hallen. Att få den på plats var inget enkelt uppdrag – det krävdes hela 18 personer och 16 timmars arbete för att sätta upp den.
Julskyltningen finns att beskåda fram till och med den 6 januari.