Företagarna trivs i Upplands-Bro

Arkivbild.
Arkivbild.
Upplands-Bro är näst bäst i hela Stockholm på att ta hand om sina företagare. Kommunen får högt betyg i ny mätning.

– Jag är självklart stolt men inte nöjd. Upplands-Bro kan alltid bli bättre, säger kommunstyrelsens ordförande Camilla Janson (S) i ett pressmeddelande.

Kommunen gör regelbundet mätningar av vad företagen tycker om den service de får av kommunen. Det som undersöks är om företagen är nöjda med kommunens arbete med brandtillsyn, bygglov, markupplåtelser, miljö- och hälsoskydd, livsmedelskontroll och serveringstillstånd.

Det görs genom en enkät som sammanställs till ett värde mellan 0 och 100 i ett Nöjd-kund-index (NKI). I den senaste mätningen fick kommunen betyget 73. Det gemensamma målet i Stockholmsregionen är att få över 70.

– Vi har arbetat strategiskt under flera år för att skapa och bibehålla en god servicenivå, så det är roligt att vi håller ställningarna, säger Mathias Forsberg, näringslivschef i Upplands-Bro kommun i ett pressmeddelande.

 

Fakta

NKI för varje mätområde

Brandskydd: 78

Bygglov: 55

Miljö- och hälsoskydd: 79

Livsmedelskontroll: 81

Serveringstillstånd: 98

Totalt: 73