Haningehotell framröstat som bäst – av egna kedjan

Maria Tallén, hotelldirektör på Quality hotell winn, tar emot priset på hotellkedjans gala
Maria Tallén, hotelldirektör på Quality hotell winn, tar emot priset på hotellkedjans gala
Pånyttfödda och upphottade Quality hotel winn vid Haningeterrassen har vunnit Nordic choice hotels-kedjans egna pris "Quality Hotel of the year".

Hotellet, som ligger alldeles intill kommunhuset och Haningeterrassbygget, nyöppnade i februari 2017.

Då hade det under en ettårsperiod rustats upp rejält, och förvandlats från ett trist förortshotell till ett betydligt mer inbjudande ställe.

Bland annat fick hotellet en helt ny design, en helt ny konferensvåning byggdes, och en ny restaurang och bar öppnade med luncher varje dag. Allt enligt hotellkedjans egna Brasserie X-koncept.

Haft två mål

Och enligt kollegorna har förvandlingen i Haninge gett resultat. På hotellkedjans egna gala i Globen härom veckan vann hotellet utmärkelsen ”Quality Hotel of the Year 2018.”

Just hotellet i Haninge har haft två mål: Bli landets mest tillgängliga hotell oavsett vilka hinder du kan tänkas ha, och ett etablerat after work-ställe.

 

Quality hotell winn har prisats högt av egna hotellkedjan.

Quality hotell winn har prisats högt av egna hotellkedjan.

 

Fakta

Har 119 hotellrum

Quality Hotel Winn i Haninge ägs av Winn Hotel Group-koncernen där 13 hotell ingår, och där hotellen är franchisetagare till kedjan Nordic Choice Hotels, grundat av hotellmagnaten Petter Stordalen.

Hotellet i Handen har 119 hotellrum, varav ett antal är helt och hållet anpassade för personer med funktionsnedsättningar.

Källa: Winn Hotel Group

– Fyra kriterier har mätts hos hotellen. Personalnöjdhet, gästnöjdhet, kvalitet och de ekonomiska siffrorna. Och vi i Haninge har framförallt lyckats väldigt bra i personalnöjdheten. Och vi har även lyckats få med alla anställda på våra mål, säger Maria Tallén, hotelldirektören i Haninge.

Just after works-kvällarna i slutet av veckorna har blivit allt mer poppis.

Men Maria Tallén är inte nöjd – hela ”Haninges vardagsrum” har man inte blivit.

Börjar med öl- och burgardagar

– Det är fortfarande många Haningebor som inte hittat hit. Men den första februari ska vi ha en stor aw för att fira priset, säger hon.

Bland annat tycks hotellet sikta in sig mer på den manliga målgruppen. Eller vad ska man tro om nya lördagskonceptet, ”Boys, beer, burgers”?

Kommer ni börja visa fotboll också?

– Vi är ett hotell, inte en sportbar, men visst kommer tv-skärmen att rulla, säger Maria Tallén.