Loppisens fräcka reklamkupp i Mello-finalen

Emma Perning och Maria Wiberg stod bakom årets kanske hittills mest omtalade skylt.
Emma Perning och Maria Wiberg stod bakom årets kanske hittills mest omtalade skylt.
Mitt under brinnande Mello-final kunde man skymta en enorm skylt bakom programledaren David Lindgren. Men texten var inte en uppmaning att rösta på någon av finalisterna, utan om Täbys nya loppis.
– Vi blev generade till slut och blev tvungna att sätta oss, även vi har en skamgräns, säger Maria Wiberg på Stockholmsmarknader och skrattar.

– Ja, det var vi, säger Maria Wiberg på Stockholmsmarknader och skrattar.

Hur kom ni på den idén?

– När vi var på uppladdningen av tv-sändningen hade vi en massa skyltar. Jag som är lite av en loppisboss fick då idén att vända på en av skyltarna och skriva med tuschpenna på baksidan. Det är ju så otroligt stort inne på Friends Arena att vi inte trodde att det skulle synas. Det var väldigt spontant och inget vi hade planerat.

Här skapas skylten. Foto: Stockholmsmarknader

Men ni hittade en ganska bra kameravinkel?

– Ja, haha. Vi upptäckte att vi satt precis bakom David Lindgren när han skulle presentera nästa artist . Kameran var riktad rakt mot oss, och ganska länge dessutom. Men vi blev generade till slut och blev tvungna att sätta oss, även vi har en skamgräns, haha.

Kommer er marknadsföring få någon effekt tror ni?

– Min kollega Emma sa att Expressen hade skrivit om det och jag fick SMS från människor jag inte hört från på många år som hade sett skylten, då förstod vi att man såg oss ganska bra.

Har SVT hört av sig?

– Jag hörde att SVT sagt att de skulle vidta åtgärder, men de har ännu inte hört av sig. Man blev lite skärrad först men det var ganska oskyldigt bus som vi tror de inte bryr sig allt för mycket om.

Slutligen, var det rätt låt som vann?

– Ja, varför inte! Benjamin Ingrosso gjorde ett väldigt proffsigt nummer.