Ny robotgräsklippare krockade med träd

Kunden var missnöjd med robotgräsklipparen.
Kunden var missnöjd med robotgräsklipparen.
Den nyköpta robotgräsklipparen var ingen succé utan körde rätt in i ett träd.

Sollentunabon nekades pengarna tillbaka men får nu rätt av ARN.

I april 2014 köpte en Sollentunabo en robotgräsklippare i en butik i Sollentuna. Kunden hävdar att gräsklipparen var felaktig redan vid leveransen, och bland annat krockade mot träd när den klippte. Efter ett tag gick den inte heller att ladda.

Robotgräsklipparen togs in för reparation, men efter tre veckor fick mannen tillbaka den med svaret att det inte fanns några reservdelar.

Nu rekommenderar Allmänna reklamationsnämnden (ARN) att butiken genast betalar tillbaka pengarna, 6 000 kronor, till kunden. Butiken motsätter sig dock kravet och menar att kunden inte har inkommit med produkten under garantitiden.