Nytt paketombud i Liljeholmen – paket skickas fel

Postnord öppnar nytt paketombud på företagscentret i Liljeholmen.
Paket som ska till det nya ombudet på Årstaängsvägen hamnar på Byängsgränd i Årsta.
Postnord öppnar företagscentret på Årstaängsvägen för privatpersoner för att klara julens anstormning av paket.
Men flera Liljeholmsbor vittnar om att paketen kommer fel och i stället hamnar på terminalen i Årsta.

Liljeholmsborna har fått ett nytt utlämningsställe för paket. Det är Postnords företagscenter på Årstaängsvägen som nu har öppnat upp även för privatpersoner.

– Det är enorma paketvolymer som väntas inför jul och Black Friday och just i Liljeholmen är det en fantastisk tillväxt på hushåll. Det blir fler och fler hela tiden, säger Titti Lager, teamchef på Postnord.

Vissa får längre till sitt paketombud

Det nya ombudet ska avlasta andra ombud i området.

– Vi letar efter nya paketombud hela tiden. Det har gått ut information till alla, det kommer hem information om öppettider i brevlådan.

Postnord utgår från postnummer – vilket betyder att några kan få lite närmare till det nya ombudet, medan andra får lite längre.

– Många e-handlare har den tjänsten att man kan välja hämtställe. Men det är upp till dem, det är inget som vi tillhandahåller.

Flera paket kommer fel

Liljeholmsbor i en lokal facebookgrupp vittnar om att paket vid flera tillfällen har kommit fel. Paketen har hamnat på Postnords terminal på Byängsgränd i Årsta.

Men det är inget som Titti Lager känner till.

– Där ska bara större paket över 20 kilo och saker som är lättare att hämta med bil, till exempel bildäck, hamna. Om man är missnöjd kan man höra av sig till vår kundtjänst eller rejta ombud i vår app. Feedback är alltid bra.