Poststrul ställer till det för ombud i Sköndal

Lennart Landberg äger och driver Sköndals spel och tobak.
Lennart Landberg äger och driver Sköndals spel och tobak.
Paketen fanns att hämta på Sköndals spel och tobak, men Postnord aviserade kunderna till Hemköp Skarpnäck.
– Det är klart att det blev struligt, säger Lennart Landgren, på Sköndals spel och tobak.

De senaste dagarna har flertalet Sköndalsbor som har Sköndals spel och tobak som ordinarie postombud fått avier som felaktigt informerat om att deras paket ska hämtas på Hemköp Skarpnäck.

– Som jag förstått det hade Postnord aviserat våra paket med Hemköps stämpel, säger Lennart Landberg, som driver Sköndals spel och tobak.

Han uppskattar att ett 20-tal kunder uppmärksammat honom på de felaktiga aviseringarna, men tror att ännu fler kan ha drabbats. Han gissar att det rör sig om två till tre säckar med paket som fått felaktiga avier.

– Det är klart att det blev struligt. Vi försöker hjälpa kunderna så gott det går. De flesta förstår att det inte är vårt fel. Vi har kontakt med Postnord försöker tala om varje gång det blir fel, säger Lennart Landberg.

Poststrul i Sköndal

Det andra gången på kort tid som butikens kunder får felaktiga avier, berättar Lennart.

– För ett tag sedan kom det gamla avier till paket som var utlämnade för flera månader sedan.

”Inget problem”

Hemköp Skarpnäck känner till att avierna ibland anger fel ombud.

– Det är de stora breven som kan bli fel, men det är inget problem tycker jag, säger Patrik, post- och spelansvarig på Hemköp Skarpnäck.

Postnords pressavdelning berättar att de inte fått in någon felanmälan om händelsen och därför inte kan kommentera det.