Sverigetaxi lovar bättring

taxi
Sverigetaxi lovar att bättra sig.
Sverigetaxi ber om ursäkt för strulet men säger att de löst problemen. Men enligt Ola och Malena Unevik så har Livs skolskjuts fortsatt att krångla trots företagets garantier

Sverigetaxi har inte kunnat leva upp till sitt avtal med Täby kommun, och skolskjutsen har fungerat kaotiskt under hösten. Mitt i Täby har inte kunnat få tag någon representant för Sverigetaxi på telefon, men till slut får vi ett mejl av deras marknadschef Fredrik Scholander.

Han skriver att problemen beror på skolstarten, något han menar är ganska vanligt. Sena beställningar har gjort att det tagit tid innan allt satt sig menar han. Att det tagit längre tid i år än brukligt ger han ingen förklaring till, men han skriver att beklagar problemen som uppstått.

Enligt Fredrik Scholander ska Liv ha fått en fast förare sedan den 21 oktober. Men enligt hennes föräldrar, Malena och Ola Unevik, stämmer det inte.

– Vi fick höra att det skulle vara löst, att nu hade vi en fast förare. Så nästa gång det kom en ny frågade vi ”är det du som ska köra henne nu?” och fick svaret ”va, nej, jag är bara i dag”, säger Malena Unevik.

När Mitt i konfronterar Sverigetaxi och Fredrik Sholander med de uppgifterna menar han att det beror på att den fasta föraren varit sjuk, och att det numera är löst.

För Ola, Malena och Liv Unevik finns det inte så mycket mer att göra än att fortsätta klaga och hoppas.
Patrik Forshage, utbildningschef i Täby, ser allvarligt på att problemen fortsätter trots Sverigetaxis garantier.

– I varje enskilt fall där det fortfarande finns brister tar vi omedelbart kontakt med Sverigetaxi, de ska leva upp till vårt avtal så länge det är gällande, säger han.