Tekniska problem på Swedbank – internetbank och app ur funktion

Varken Swedbanks internetbank eller app fungerar just nu.
Varken Swedbanks internetbank eller app fungerar just nu.
Ingen av Swedbanks kunder kan i nuläget använda varken internetbanken eller appen i telefonen.
Problemet blev kortvarigt och vid åtta-tiden på morgonen funkade de digitala tjänsterna som vanligt igen.

Vid 6.30-tiden på måndagsmorgonen slutade Swedbanks app och internetbank att fungera, skriver Aftonbladet.

Exakt vad som har orsakat problemet är oklart men det handlar om ett tekniskt problem enligt Swedbanks presskontakt Anette Ringius.

– Vi har ingen prognos just nu, säger hon till Aftonbladet.

Hänvisar till kontoren

Tills vidare hänvisar Swedbank till andra lösningar.

– Dels öppnar bankkontoren nu på morgonen och telefonbanken är öppen dygnet runt, det går bra att ringa in, säger Anette Ringius.

Kortvarigt problem

Strax före klockan 08 meddelade Swedbank att problemen var lösta och att både appen och telefonbanken fungerade igen.