Testa formen inför Lidingöloppet

Sista helgen i september förvandlas Lidingö till en folkfest i löpningens tecken.
Sista helgen i september förvandlas Lidingö till en folkfest i löpningens tecken.
Hur är det med konditionen inför höstens stora löparfest?
Redan på lördag kan kan du testspringa Lidingöloppet.

Sista helgen i september är det dags för årets stora sport- och folkfest på Lidingö – Lidingöloppet.

Har du anmält dig och vill testa formen. På lördag arrangeras det så kallade testloppet. Då kan man provspringa Lidingöloppets bana tillsammans med löpharar som håller olika tempo för olika måltider.

Loppet startar från Lidingövallen 10 på förmiddagen. Man kan välja att springa 16  eller 22 kilometer.

Löpare måste anmäla sig men det är gratis att delta.

Fakta

Såhär väljer du hastighet

Fartgrupper i minuter per kilometer:

  • 4.40 min/km (Långpass träningsfart för målbild 2.00 på Lidingöloppet)
  • 5.00 min/km (Långpass träningsfart för målbild 2.15 på Lidingöloppet)
  • 5.20 min/km (Långpass träningsfart för målbild 2.30 på Lidingöloppet)
  • 5.50 min/km (Långpass träningsfart för målbild 2.45 på Lidingöloppet)
  • 6.15 min/km (Långpass träningsfart för målbild 3.00 på Lidingöloppet)
  • 6.40 min/km (Långpass träningsfart för målbild 3.15 på Lidingöloppet)
  • 7.00 min/km (Långpass träningsfart för målbild 3.30 på Lidingöloppet)
Källa:  Sauconys Run Your World Lidingö