Taxi 020 ber om ursäkt för utebliven färdtjänst

Under hösten har färdtjänsten i från Taxi 020/Sverigetaxi och TaxiKurir som bägge ägs av Cabonline varit kraftigt försenade både i Österåker och Vaxholm. Nu lovar åtminstone Sverigetaxi skärpning.
Under hösten har färdtjänsten i från Taxi 020/Sverigetaxi och TaxiKurir som bägge ägs av Cabonline varit kraftigt försenade både i Österåker och Vaxholm. Nu lovar åtminstone Sverigetaxi skärpning.
taxi
Bengt Strömstedt, 79 år, i Åkersberga var nära att missa sitt födelsedagskalas för att färdtjänstbilen aldrig dök upp.
taxi
I Vaxholm fick en rullstolsburen kvinna vänta ute i 3.5 timmar på färdtjänsten.
Efter den senaste tidens färdtjänstschabbel lovar Taxi 020/Sverigetaxi bättring och ber om ursäkt. "Det här är självklart oacceptabelt, skriver företagets marknadschef Frederick Scholander.

”Jag vill först framföra vår genuina ursäkt till Bengt och hans familj för det inträffade. Det är självklart helt oacceptabelt, och i detta fall är det flera länkar i kedjan som inte fungerat…”.

Det skriver Frederick Scholander, marknadschef för Taxi 020/Sverigetaxi när han får höra vad som hände Bengt Strömstedt, 79 år, i Österåker för några veckor sedan.

Då var Bengt nära att missa sitt eget födelsedagskalas med släkten för att färdtjänstbilen från Taxi 020 aldrig dök upp. Ändå hade Bengts hustru beställt bilen redan dagen innan.

Frederick Scholander fortsätter: ”…och det är mycket olyckligt att det drabbat våra kunder. Vi har redan vidtagit, och kommer att vidta ett antal åtgärder för att undvika liknande incidenter i framtiden, det är självklart att våra kunder ska kunna lita på oss”.

På frågan vad det är för åtgärder bolaget vidtar svarar han: ”Vi ser främst över rutinen för hur trafikledningen fungerar.”

Räcker den här ursäkten för dig?

– Nej det gör det inte. Nu har jag gått över till annat bolag, säger Bengts hustru Jytte Strömstedt till Mitt i.

– Vi fick vänta 1,5 – 2 timmar och hade gäster hemma som väntade på maten och allt!

Hon berättar att Taxi 020 fungerat bra de senaste 2-3 åren då hon och maken Bengt anlitat dem för färdtjänst. Problemen har börjat på senare tid.

– På sensommaren och hösten har det fungerat otroligt dåligt.

– Jag tycker han ska skriva till mig och berätta om orsaken, för det har jag begärt. Jag har begärt ett skriftligt svar och jag har inte hört ett ljud från dem, det tycker jag är konstigt.

LÄS MER:

Skulle fira födelsedag – då kom inte färdtjänsten

Färdtjänst lät Barbro vänta på gatan i 3,5 timmar