De står vid uppgången från tunnelbanan utanför varuhuset Åhlens.
I famnen har Eliott Malhotra ett paket inslaget i rosa papper, dagens rekvisita för ett filmklipp till hans kanal.
– Det är en mystery gift, säger han och förklarar:
Eliott och Momo ska gå ut på Drottninggatan. Där ska de spana efter någon som de utan förvarning frågar:
”Mystery gift eller 100 kronor?”
Sen är det upp till personen att välja presenten eller 100 kronor.
Pinsamt
Poängen är att skapa ett kort möte där vissa sociala koder undviks, exempelvis att hälsa med sitt namn. På så vis skapas ett pinsamt möte.
Ju mer pinsamt desto högre produktionsvärde.
– Det handlar om att skapa en stämning, säger Eliott.
Videokonceptet är en viral trend som lockar miljontals tittare världen över, bland annat i USA med James Seo – @itsjamesseo.
Omsätter en miljon kronor
Sedan 2018 har Danderydsbon Eliott Malhotra funnits att följa på internet. Till en början på Youtube.
För lite mer än ett år sedan gick han över till TikTok.
I dag har han uppemot en halv miljon följare på sina olika kanaler och får ungefär en miljon visningar per klipp. Förra året omsatte 24-åringens företag ungefär en miljon kronor.
När han gick i gymnasiet började kändisskapet.
– Folk började spela upp klipp i korridorerna. Det var speciellt, inte alltid positivt, men då kände jag att folk faktiskt kollar.
Eliott där han jobbar på Drottninggatan. Hur länge han kommer spela in klipp här är oklart. En framtida dröm är att starta en restaurang, berättar han.
Mikael Andersson
Kändis bland unga
Bland vuxna kanske Eliott och Momo inte väcker så mycket uppmärksamhet. Men här på Drottninggatan är det många i skolåldern som reagerar. De stannar upp, tar upp sina mobiler för att filma.
Flera frågar om de får vara med i klippet. Alla får dock ett nej.
– Det ska vara en person som inte är beredd på det. Då blir det mycket roligare, säger Elliot.
Dagens video är inte det enda konceptet. En annan viral video var när Eliott bjöd ut Greta Thunberg på dejt, samtidigt som hon stod och demonstrerade vid Riksdagen blev viral för något år sedan. Efteråt har Eliott förekommit i flera videos med Greta.
– Greta är bäst, säger Eliott och Momo.
Blev det en dejt?
– Nej, haha. Det hade inte funkat eftersom jag har flickvän, säger Elliot.
"Världen bästa influencer"
Eliott och Momo dubbelkollar att mikrofonen fungerar.
Det har gått 20 minuter. Två tjejer i högstadieåldern som de går fram till väljer presenten.
Men den är tom. Dagens tvist på videon.
I stället får tjejerna gå in i valfri butik i närheten och handla något för 1000 kronor under 60 sekunder.
– Han är jättetrevlig och jättesnäll, säger Olivia och kompisen Aleina, både upprymda över mötet och lite stressade för att hinna gå till skolan.
Handlar om balans
Men vad är då hemligheten bakom att bli viral?
Eliott menar att det handlar om balans. Det ska vara spännande, lite annorlunda. Personerna ska bli lite tagna på sängen, samtidigt som det är humor bakom.
– Jag har aldrig haft problem att prata med främlingar, det är en fördel.
Och så måste man vara öppen.
– Ta åt sig av feedback, men inte tappa det som är du, säger han.
Kollega och kompis Momo – som också är influencer @lifeofmomo – tillsammans med Eliott på Drottninggatan.
Mikael Andersson