JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Om Mitt i Göteborg

Mitt i Göteborg är en lokal gratistidning med nyheter från hela Göteborg. Tidningen delas varje helg ut till cirka 200 000 hushåll över hela staden. Däremellan finns vi på webben och som pdf-tidning under fliken e-tidning i rullisten uppe till höger om du läser på datorn, i rullgardinen om du läser i mobilen.

Mitt i Göteborg fokuserar på lokala nyheter, guider, tips, porträtt och snackisar. Och Göteborg så klart – de människor som bor här och gör staden till det den är. Vi ger våra läsare koll på vad som händer i deras kvarter, berättar om nya trender och skapar en mötesplats där invånare, beslutsfattare och debattörer kan mötas. Vi är en stark, tongivande röst som är med och driver utvecklingen i Göteborg framåt. Vårt ambition är att vara en underhållande, guidande, aktuell och överraskande tidning.

Mitt i Göteborgs historia

Förlagan till Mitt i Göteborg hette GöteborgDirekt och kom under sju år ut i fem stadsdelar i Göteborg. Med valet att döpa om oss till samma namn som våra många systertidningar i Stockholm följer också en ny ambition att göra HELA Göteborgs lokaltidning och inte längre låta exempelvis geografi styra ämnesval och uppslag. Det som är intressant för göteborgaren är intressant för Mitt i Göteborg.

Om mediekoncernen DirektPress/Mitt i

Mitt i Göteborg är en del av DirektPress/Mitt i-koncernen som varje helg delar ut lokaltidningar till hushållen i Storstockholm med kranskommuner, Göteborg och Enköping. Tidningarna har ett starkt fokus på lokaljournalistik. DirektPress första tidning Östermalmsnytt startade redan 1968. I dagsläget ger DirektPress/Mitt i ut 31 lokala nyhetstidningar med en samlad upplaga på över 1,2 miljoner exemplar och en hushållstäckning på 25 procent av Sveriges hem.

Papperstidningarna är annonsfinansierade och distribueras kostnadsfritt till hushållen i sina respektive utgivningsområden, samt via tidningsställ på strategiska platser.