JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Kollektivtrafik

1 2 3 4 ... 10 »
Det är stopp mellan Bällsta bro och Solna centrum.

Det är stopp mellan Bällsta bro och Solna centrum.

Mostphotos

Tvärbanan rullar igen efter tidigare stopp

Nyheter

Spårhinder ställde till det

Stopp i pendeltågstrafiken efter kopparstöld – oklart när felet är löst. Bilden är en arkivbild.

Stopp i pendeltågstrafiken efter kopparstöld – oklart när felet är löst. Bilden är en arkivbild.

Johan Sjölund

Kopparstöld lamslår pendeltrafiken

Nyheter

Totalstopp norr om Stockholm ✔ Ersättningsbussar inkallade ✔ Trafikverket: "Kommer dröja"

Depån i Neglinge och elledningarna på Saltsjöbanan måste byggas om för att de nya tågen ska kunna rulla 2028. Efter att hemliga uppgifter läckt pausar Region Stockholm upphandlingen.

Depån i Neglinge och elledningarna på Saltsjöbanan måste byggas om för att de nya tågen ska kunna rulla 2028. Efter att hemliga uppgifter läckt pausar Region Stockholm upphandlingen.

Johan Kristensen

Saltsjöbanans framtid på paus – efter regionens egen läcka

Nyheter

Tabben: Gick ut med hemlig uppgift på hemsidan ✔ Nödbromsar efter Mitt i:s avslöjande ✔ 700 miljoner dyrare

Depån i Neglinge måste byggas om och elen på Saltsjöbanan förstärkas för närmare 1 miljard kronor totalt för att de nya X25-tågen ska kunna köra på Saltsjöbanan 2028.

Depån i Neglinge måste byggas om och elen på Saltsjöbanan förstärkas för närmare 1 miljard kronor totalt för att de nya X25-tågen ska kunna köra på Saltsjöbanan 2028.

Johan Kristensen

Dyra tågen på Saltsjöbanan kräver ombyggnad – för 1 miljard

Nyheter

Pengarullningen fortsätter ✔ SL: Risk för förseningar och ökade kostnader är stor

Saltsjöbanans nya tåg 700 miljoner dyrare

Nyheter
Saltsjöbanans 50 år gamla tåg står still på grund av onormalt hjulslitage – samtidigt ökar priset med 700 miljoner kronor på de nya tågen som ska börja köras 2028.

Saltsjöbanans 50 år gamla tåg står still på grund av onormalt hjulslitage – samtidigt ökar priset med 700 miljoner kronor på de nya tågen som ska börja köras 2028.

Johan Kristensen

Priset ökar från 1,4 till drygt 2,1 miljarder kronor ✔️ Vill hålla uppgiften hemlig ✔️ ”Förlorarna blir resenärerna och skattebetalarna”

Saltsjöbanans 50 år gamla tåg står still på grund av onormalt hjulslitage – samtidigt ökar priset med 700 miljoner kronor på de nya tågen som ska börja köras 2028.

Saltsjöbanans 50 år gamla tåg står still på grund av onormalt hjulslitage – samtidigt ökar priset med 700 miljoner kronor på de nya tågen som ska börja köras 2028.

Johan Kristensen

Saltsjöbanans 50 år gamla tåg står still på grund av onormalt hjulslitage – samtidigt ökar priset med 700 miljoner kronor på de nya tågen som ska börja köras 2028.

Saltsjöbanans 50 år gamla tåg står still på grund av onormalt hjulslitage – samtidigt ökar priset med 700 miljoner kronor på de nya tågen som ska börja köras 2028.

Johan Kristensen

Saltsjöbanans nya tåg 700 miljoner dyrare

Nyheter
Saltsjöbanans 50 år gamla tåg står still på grund av onormalt hjulslitage – samtidigt ökar priset med 700 miljoner kronor på de nya tågen som ska börja köras 2028.

Saltsjöbanans 50 år gamla tåg står still på grund av onormalt hjulslitage – samtidigt ökar priset med 700 miljoner kronor på de nya tågen som ska börja köras 2028.

Johan Kristensen

Priset ökar från 1,4 till drygt 2,1 miljarder kronor ✔️ Vill hålla uppgiften hemlig ✔️ ”Förlorarna blir resenärerna och skattebetalarna”

I Hornstulls tunnelbanestation var det kö till spärrarna under morgonen.

I Hornstulls tunnelbanestation var det kö till spärrarna under morgonen.

NIklas Loman

Biljettkaoset löst – SL stänger spärrarna

Nyheter

Gick inte att blippa

Anton Fendert (MP), trafikregionråd i Stockholm, var i riksdagen för att prata kollektivtrafik.

Anton Fendert (MP), trafikregionråd i Stockholm, var i riksdagen för att prata kollektivtrafik.

Martin Svensson

Fenderts fräcka kupp i riksdagen – skulle grillas om busspolitiken

Nyheter

Bytte fokus ✔ MP: Regeringen sköt sig själva i foten ✔ M kontrar

Elförsörjningen för tunnelbanan ligger i händerna på en enda extern leverantör.

Elförsörjningen för tunnelbanan ligger i händerna på en enda extern leverantör.

Mostphotos

Samma sak igen: Tunnelbanan beroende av en enda konsult

Nyheter

Ingen annan kan sköta elförsörjningen  ✔ SL måste skriva på – eller riskera trafikstopp ✔ Nu höjer konsulten priset

Efter Mitt i:s avslöjande: SL stoppar avtal om tvärbanan

Nyheter
SL försökte teckna avtal om tvärbanans signalsystem utan upphandling. "Vi gör ett omtag", meddelar man nu, efter att andra företag hört av sig.

SL försökte teckna avtal om tvärbanans signalsystem utan upphandling. "Vi gör ett omtag", meddelar man nu, efter att andra företag hört av sig.

Mostphotos

"Bara ett företag i världen kan sköta tvärbanans signalsystem", hävdade SL ✔ Svänger: ”Vi gör ett omtag”

SL försökte teckna avtal om tvärbanans signalsystem utan upphandling. "Vi gör ett omtag", meddelar man nu, efter att andra företag hört av sig.

SL försökte teckna avtal om tvärbanans signalsystem utan upphandling. "Vi gör ett omtag", meddelar man nu, efter att andra företag hört av sig.

Mostphotos

SL försökte teckna avtal om tvärbanans signalsystem utan upphandling. "Vi gör ett omtag", meddelar man nu, efter att andra företag hört av sig.

SL försökte teckna avtal om tvärbanans signalsystem utan upphandling. "Vi gör ett omtag", meddelar man nu, efter att andra företag hört av sig.

Mostphotos

Efter Mitt i:s avslöjande: SL stoppar avtal om tvärbanan

Nyheter
SL försökte teckna avtal om tvärbanans signalsystem utan upphandling. "Vi gör ett omtag", meddelar man nu, efter att andra företag hört av sig.

SL försökte teckna avtal om tvärbanans signalsystem utan upphandling. "Vi gör ett omtag", meddelar man nu, efter att andra företag hört av sig.

Mostphotos

"Bara ett företag i världen kan sköta tvärbanans signalsystem", hävdade SL ✔ Svänger: ”Vi gör ett omtag”

Det blir kraftigt reducerad trafik vid Odenplan nästa sommar.

Det blir kraftigt reducerad trafik vid Odenplan nästa sommar.

Här stängs tunnelbanan av nästa sommar

Nyheter

Kraftigt reducerad trafik ✔ Ersätts med buss ✔ Längsta avstängningen: Åtta veckor

Tvärbanans utbyggnad mot Kista ligger nere. Om entreprenörerna kommer att få betalt av SL är oklart efter domstolens beslut.

Tvärbanans utbyggnad mot Kista ligger nere. Om entreprenörerna kommer att få betalt av SL är oklart efter domstolens beslut.

Mikael Andersson

Domstol upphäver beslut om borgenspengar

Nyheter

SL:s utbetalningar på 200 miljoner får bakläxa ✔ Strider mot kommunallagen ✔ Moderaterna: "Rättsröta"

SL:s depå för Saltjöbanans tåg i Neglinge.

SL:s depå för Saltjöbanans tåg i Neglinge.

Johan Kristensen

Smörjmedlet funkar – då rullar Saltsjöbanan igen

Nyheter

SL: ”Vi har smort och svarvat eller bytt hjulen”

Saltsjöbanans nya tåg 700 miljoner dyrare

Nyheter
Saltsjöbanans 50 år gamla tåg står still på grund av onormalt hjulslitage – samtidigt ökar priset med 700 miljoner kronor på de nya tågen som ska börja köras 2028.

Saltsjöbanans 50 år gamla tåg står still på grund av onormalt hjulslitage – samtidigt ökar priset med 700 miljoner kronor på de nya tågen som ska börja köras 2028.

Johan Kristensen

Priset ökar från 1,4 till drygt 2,1 miljarder kronor ✔️ Vill hålla uppgiften hemlig ✔️ ”Förlorarna blir resenärerna och skattebetalarna”

Saltsjöbanans 50 år gamla tåg står still på grund av onormalt hjulslitage – samtidigt ökar priset med 700 miljoner kronor på de nya tågen som ska börja köras 2028.

Saltsjöbanans 50 år gamla tåg står still på grund av onormalt hjulslitage – samtidigt ökar priset med 700 miljoner kronor på de nya tågen som ska börja köras 2028.

Johan Kristensen

Saltsjöbanans 50 år gamla tåg står still på grund av onormalt hjulslitage – samtidigt ökar priset med 700 miljoner kronor på de nya tågen som ska börja köras 2028.

Saltsjöbanans 50 år gamla tåg står still på grund av onormalt hjulslitage – samtidigt ökar priset med 700 miljoner kronor på de nya tågen som ska börja köras 2028.

Johan Kristensen

Saltsjöbanans nya tåg 700 miljoner dyrare

Nyheter
Saltsjöbanans 50 år gamla tåg står still på grund av onormalt hjulslitage – samtidigt ökar priset med 700 miljoner kronor på de nya tågen som ska börja köras 2028.

Saltsjöbanans 50 år gamla tåg står still på grund av onormalt hjulslitage – samtidigt ökar priset med 700 miljoner kronor på de nya tågen som ska börja köras 2028.

Johan Kristensen

Priset ökar från 1,4 till drygt 2,1 miljarder kronor ✔️ Vill hålla uppgiften hemlig ✔️ ”Förlorarna blir resenärerna och skattebetalarna”

1 2 3 4 ... 10 »

Senaste nyheterna

Mamma Fanny Nordin orkade inte tjafsa emot och pappren skickades in.

Mamma Fanny Nordin orkade inte tjafsa emot och pappren skickades in.

Privat

Inse i Sundbyberg fick namnet efter kungens felsägning

Nyheter

Tackar Carl Gustaf och Gry Forsell ✔ "Jag har inte blivit först med något annat"

Som av en händelse genomförde polisen en nykterhetskontroll på parkeringen Vid Väsby Centrum denna onsdagsmorgon.

Som av en händelse genomförde polisen en nykterhetskontroll på parkeringen Vid Väsby Centrum denna onsdagsmorgon.

Mikael Andersson

Här är kommunen med sämst alkoholvanor i länet

Nyheter

2 av 5 dricker på nivåer som liknas med riskbruk ✔ "Vi har ju alkohol i vår kultur"

Anja Callius

Babblarna vill att barn deltar i musikalen

Nyheter

Regissören: ”Barnens reaktion är det som gör mig allra lyckligast”